ποιός πολιτισμός;

Είναι 11.52 και ξημερώνει εργάσιμη … πιθανότατα από το παρκάκι στο πιο πάνω τετράγωνο, όπου συχνά φιλοξενούνται διάφορες εκδηλώσεις του Δήμου ή του πολιτιστικού συλλόγου της περιοχής, ακούγεται από τις 9.30 περίπου λαϊκό γλέντι στη διαπασών.
Σιχαίνομαι τα κλαρίνα στην κυριολεξία. Δεν είναι όμως αυτό το θέμα. Και ο αείμνηστος Pavarotti να ήταν, την ίδια στάση θα κρατούσα. Εκείνος τουλάχιστον θα είχε δεδομένη την ποιότητα. Γιατί τώρα, πέρα από το ακατάλληλο της ώρας, τα αυτιά μας βιάζει χωρίς οίκτο ο άθλιος μικροφωνισμός, η παραφωνία και το ότι να’ναι-τάχα-μουσική.

Τώρα θα σταματήσουν, ύστερα θα σταματήσουν, δεν σταμάτησαν ποτέ. Μόλις πήρα την αστυνομία (τους είχα λείψει είναι γεγονός).
Σε ποιο πολιτισμένο τόπο θα επιτρεπόταν κάτι τέτοιο; Σε ποιο ρημαδοτόπο τα κέφια του ενός εκτονώνονται πάνω στο κεφάλι του άλλου; Και δεν τίθεται θέμα κοινής ησυχίας – το ωράριο έχει ξεπεραστεί κατά πολύ – αλλά κοινής λογικής. Να βγω κι εγώ αύριο να βαράω τα τύμπανα μέχρι τις 11, ο νόμος με καλύπτει. Η λογική και ο πολιτισμός όχι. Και αναρωτιέμαι ποια ανεγκέφαλη αρμόδια υπηρεσία δίνει τέτοιες άδειες. Όσο για τη σκέψη του ότι αυτή η κακόηχη και βάρβαρη φασαρία περνιέται για μουσική, αυτή προσπαθώ να μείνει βαθιά χαντακωμένη στο μυαλό μου.
Άξιοι της μοίρας μας. Αλλά γουρλώνουν το μάτι όταν λέω ότι το πρώτο μου άρθρο είχε τίτλο δεν είμαι περήφανη που είμαι Ελληνίδα. Όχι ρε δεν είμαι περήφανη! Και δεν το λέω για να προκαλέσω.  Αηδία νιώθω. Γιατί η καφρίλα επιπλέει και δίνει στίγμα. Δεν αρκούν οι οάσεις που συναντώ. Ούτε φταίει το είδος της μουσικής, ή το είδος της «διασκέδασης» ή το κοινό. Τους είδα και στην συναυλία της Κ.Ο.Θ τις προάλλες στην πλατεία Αριστοτέλους…

290820131419

Κουβέντα, χάχανα, τσιγαράκι. Κι οι άλλοι ας χτυπιούνται πάνω στη σκηνή. Κι εσύ ας προσπαθείς να παρακολουθήσεις. «Για να έρθει ο κόσμος πιο κοντά σε αυτό το είδος της μουσικής» θα μου πουν. Καλή η σκέψη αλλά με λάθος τρόπο. Ακούω μουσική σημαίνει πρώτα από όλα σέβομαι. Πρώτα την ίδια τη μουσική, ύστερα εκείνους που την παράγουν και πιο μετά όλους όσους την παρακολουθούν.
Ζητάω πολλά; Ε όχι, δε νομίζω. Απλά τα ζητάω από λάθος ανθρώπους, σε λάθος τόπο. Και φυσικά δεν φταίνε τα 400 χρόνια σκλαβιάς, για να μη μπερδευόμαστε.

Είμαι γεμάτη οργή. Για έναν τόπο που δεν θέλει να πάει μπροστά. Όχι ότι δεν μπορεί. Σαν κάτι άστεγους που τους δίνει σπίτι η πρόνοια κι εκείνοι προτιμούν το χαρτόκουτο. Είδα όμως και το καλύτερο σε παραλία της Χαλκιδικής, και με αυτό θα κλείσω. Να κοιμηθώ δεν το βλέπω, η «διατάραξη» συνεχίζεται και σε λίγο θα ξαναπάρω την αστυνομία.

150820131300

είναι γνωστό άλλωστε ότι τα σκυλιά καπνίζουν, πίνουν μπύρες και αφήνουν την παραλία γεμάτη σκουπίδια …

Καλό βράδυ τουλάχιστον σε εσάς.
Όλγα

ΥΓ: μόλις έσκασαν. Αμήν.

10 thoughts on “ποιός πολιτισμός;

  1. Tί να πως τώρα κι εγώ;
    Πως δεν έχεις δίκιο;
    Το ζητούμενο είναι .. θα αλλάξουν ποτέ οι έλληνες; (χλωμό το κόβω), οπότε θα παραμείνουμε στην έρημο και θα περιμένουμε τις λιγοστές οάσεις για να «ξεκουραστούμε»…
    Καλή σου μέρα Όλγα μου :-))

    Μου αρέσει!

    • Καλημέρα Τζίνα!
      Μακάρι να μην είχα δίκιο … αλλά από πού να το πιάσει κανείς. Ποιος να εκπαιδεύσει ποιόν, ποιος θα μάθει από ποιόν. Αυτό που με εξοργίζει είναι ότι πολλοί ενοχλούνται και σχεδόν κανείς δεν τολμά να διαμαρτυρηθεί – μόνο σχόλια στα πηγαδάκια την άλλη μέρα και τσ, τσ, τσ, τι ήταν αυτό χθες το βράδυ – και το ότι ο στραβός επιβάλλεται.
      Στις οάσεις, στις οάσεις!!!
      Καλημέρα 🙂

      Μου αρέσει!

  2. Συμφωνώ απόλυτα. Είμαστε για κλάμματα. Το έχω πει πολλάκις. Η παιδεία φταίει. Η παιδεία που (δεν) παίρνουμε από τα σπίτια μας. Οι γονείς είναι το πρότυπο για τα παιδιά τους. Με τέτοιους γονείς, πώς να πάρουν τα παιδιά το καλό παράδειγμα και να πάνε μπροστά οι επόμενες γενιές; Και το κακό διαιωνίζεται…
    Βέβαια υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, αλλά δυστυχώς είναι οι εξαιρέσεις ενώ θα έπρεπε να είναι ο κανόνας.
    (σχολιάζω την κεντρική ιδέα της ανάρτησής σου και όχι τα κλαρίνα και τους παράφωνους που δίνουν ρεσιτάλ τα μεσάνυχτα).

    Μου αρέσει!

  3. Φέτος είχα την τύχη να ταξιδέψω για πρώτη φορά στο εξωτερικό και ναι εκεί (Παρίσι) είδα πολιτισμό και έκλαψα για το μαύρο μας το χάλι.. μας μεγαλώνουν με την νοοτροπία του άρχοντα που δεν σέβεται ούτε τον ίδιο του τον εαυτό και μόνο κάποιες λίγες εξαιρέσεις γίνονται το λαμπρό μας παράδειγμα.. μεγαλώνω 2 παιδιά θα μου άρεσε να πιστεύω πως έστω και αυτή η γενιά επιτέλους θα φέρει τα πάνω κάτω και το σκηνικό θα αλλάξει..

    Μου αρέσει!

    • Το μόνο που μας μένει είναι να παλεύουμε … να διδάξουμε στα παιδιά μας αυτά που θα θέλαμε να ζούμε κι εμείς. Τα πάνω κάτω δεν ξέρω αν θα μπορέσουν να έρθουν, αλλά μια βελτίωση την ονειρεύομαι!
      Καλώς ήρθες στο Vanilla for Bliss!

      Μου αρέσει!

  4. Πάνε μέρες που πρωτοδιάβασα αυτό σου το άρθρο μα δεν μπορούσα να απαντήσω τότε μιας και δεν είχα πρόσβαση σε υπολογιστή…τότε που το διάβασα άκουγα από μακριά ένα πανηγύρι όπου η λύρα έπαιζζε στη διαπασών μέχρι τα ξημερώματα κι ήταν μεσοβδόμαδα…εργάσιμη μέρα! Εχεις δίκιο…έχεις έχεις έχεις! Ισως δεν συμφωνούμε πάντα σε όλα…(αλίμονο) μα να σου πω στα θέματα που καίνε την χώρα στα θέματα του πολιτισμού είμαι μαζί σου…κι εγώ νιώθω θυμό.Αγριο θυμό! Μα δεν αλλάζει τίποτε…τίποτε.Τα κλαρίνα, κλαρίνα!

    Μου αρέσει!

    • Προσπαθώ να σταματήσω να θυμώνω. Λες και με το θυμό μπορώ να αλλάξω κάτι; όχι. Είναι φορές που βαριέμαι τον ίδιο μου τον εαυτό. Αλλά και να αδιαφορήσω μου είναι αδύνατον. Όπως και το να πάψουν να με ενοχλούν κάποια πράγματα είναι εντελώς αδύνατον. Θυμώνω, φουντώνω, με πιάνει ταχυκαρδία και τί κατάλαβα; πολλές φορές χαλάω τις στιγμές μου. Μου τις χαλάνε που μου τις χαλάνε τα διάφορα, αυτό φτάνει!
      (μη μου τα γυρίζεις τώρα αγαπημένη, σε τι δηλαδή δε συμφωνούμε;;;)
      φιλιά 🙂

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

