Χριστουγεννιάτικα κουλουράκια με μέλι και κανέλα – το must του κάθε Δεκέμβρη μου.

Έχει πάρα πολλά χρόνια που ανακάλυψα αυτή τη συνταγή. Μπορεί και 20 και φυσικά δεν θυμάμαι που.
Η ζύμη είναι για τα μπισκοτόσπιτα που κυκλοφορούν πολύ τέτοιες μέρες, και τότε έκανα κάθε χρόνο 2-3 και τα μοίραζα σε φίλους. Η ζύμη είναι υπέροχη και έτσι μετά τα σπιτάκια έκανα κουλουράκια. Μοσχοβολούν κανέλα και μέλι και διατηρούνται για πάρα πολύ καιρό, ως μήνες – σε περίπτωση που δε φαγωθούν, πράγμα που αποκλείεται, σας το λέω.

Τη χρονιά που είχα τον Βασίλη μωρό, είχα πάθει ένα … κατασκευαστικό – ζαχαροπλαστικό ντελίριο και έψησα 3 ή και 4 δόσεις.  Αυτό από μόνο του δεν λέει και τίποτα. Αν σας πω όμως ότι η κάθε δόση είναι με 700 γρ αλεύρι και άρα στο σύνολο – με πάνω από 2 κιλά αλεύρι – έψησα περί τα 600 μικρά μπισκοτάκια, νομίζω ότι θα σας εντυπωσιάσω! Από τότε, δημιουργώντας τη δική μου παράδοση, τα κάνω κάθε χρόνο, αρχές Δεκεμβρίου, την πρώτη Κυριακή. Έτσι το όρισα χωρίς λόγο.

Επιφάνεια εργασίας

Στην πορεία άρχισα να τα στολίζω με γλάσο και σε αρκετά μπορώ να πω ότι μεγαλούργησα. Το παινεύομαι. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφικά ντοκουμέντα. (Αυτά που βλέπετε εδώ είναι των τελευταίων ετών και αρκετά απλοποιημένα και τα χεράκια είναι του μικρού μου βοηθού.) Τα έκανα δώρο συνήθως, ειδικά εκείνα τα πολύ στολισμένα. Ώσπου κάποιος άπλωσε το χέρι του, σε ένα τραπέζι φορτωμένο καλούδια, και θέλησε να δοκιμάσει σώνει και ντε  το δικό μου, στολισμένο καλλιτέχνημα. «Μα αυτά είναι για στόλισμα βρε!» είπε κάποιος στην προσπάθειά του να αποτρέψει τον θρασύ λιχούδη. «Σιγά κι εσείς πια!» ήταν η απάντηση και το μπισκοτάκι μου κατέληξε στο λαίμαργο στόμα, μαζί με τον κόπο και την τέχνη που είχα βάλει… Περιττόν να πω ότι έκτοτε αντιπαθώ στο φουλ το συγκεκριμένο πρόσωπο. Κλείνει η παρένθεση.

Μπορείτε φυσικά να κάνετε τη μισή δόση. Αλλά αφού θα το ξεκινήσετε που θα το ξεκινήσετε, κάντε το όλο.

Τα υλικά:
700 gr αλεύρι κοινό
200gr βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου
200gr ζάχαρη
200gr μέλι
1 αυγό
1 κουταλάκι του γλυκού σόδα μαγειρικής
1 κουταλάκι του γλυκού κανέλα και λίγο γαρύφαλλο
3-4 κουταλιές της σούπας κακάο στιγμής (τύπου Caotonic)
Αν χρειαστεί, προσθέστε λίγο, ελάχιστο γάλα.

Ζυμώνω καλά τα υλικά (ίσως λίγο δυσκολευτείτε στην αρχή αλλά στην πορεία θα γίνει μία ομοιόμορφη μάζα).
Τυλίγω με μεμβράνη και αφήνω μισή ωρίτσα στο ψυγείο.
Απλώνω τη ζύμη και κόβω με κουπ-πατ. Αν η ζύμη σπάει καθώς την ανοίγετε και κάνει σαν ρωγμές στην επιφάνειά της, σκεπάστε την με την μεμβράνη και ανοίξτε ξανά με τον πλάστη. Θα γίνει πιο εύκολα.
Ψήνω σε λαδόκολλα (εγώ δεν βάζω καν ταψί)
Εγώ τα ψήνω στους 180 για 15-20 λεπτά, ανάλογα με το πάχος. Δε φουσκώνουν, παρά ελάχιστα.
Όταν τα βγάλετε από το φούρνο θα σας φανούν μαλακά, όταν κρυώσουν όμως σκληραίνουν. Τα λατρεύω ακόμη και όταν έχουν λίγο ξεφύγει παραπάνω στο ψήσιμο!

Αν έχετε όρεξη και κέφια, στολίστε τα με γλάσο. Αν δεν έχετε κορνέ, κάντε ότι κι εγώ. Βάζω το μείγμα σε σακουλάκι από αυτά που βάζουμε τα σάντουιτς και κόβω ελάχιστα την μία γωνία για να βγαίνει το γλάσο όπως η οδοντόκρεμα.

για το γλάσο:
1 ασπράδι
300gr άχνη ζάχαρη (περίπου 2 κούπες)
λίγες σταγόνες χυμός λεμονιού

Χτυπάω στο μίξερ μέχρι να γίνει ομοιόμορφο. Όταν στεγνώσει δεν παθαίνει τίποτα! Μπορείτε φυσικά να προσθέσετε και χρώμα ζαχαροπλαστικής, προσοχή στα χέρια σας όμως γιατί κάνει λεκέδες.
Στολίστε στο τέλος και όσο το γλάσο είναι ακόμη νωπό, με κουφετάκια, τρούφες, καραμελάκια, κλπ, ξέρετε εσείς!

Καλή επιτυχία και καλές γιορτές σε όλους!

Σας φιλώ,
Όλγα

9 thoughts on “Χριστουγεννιάτικα κουλουράκια με μέλι και κανέλα – το must του κάθε Δεκέμβρη μου.

  1. Λατρεύω ό,τι έχει κανέλα και είναι γλυκό! Στα φαγητά την απεχθάνομαι! Επειδή η συνταγή αποθηκεύεται …θα ήθελα να σε ρωτήσω γιατί πρέπει να βάλουμε κακαο στιγμής… Όποτε το χρησιμοποίησα σε κέικ δεν μου πολυάρεσε. Το φοβάμαι λίγο…! Τα έχεις δοκιμάσει με κακάο άγλυκο;

    Μου αρέσει!

    • Ναι, βάλε άγλυκο, άφοβα! Κι εγώ το προτιμώ στα κέικ. Αλλά εδώ η ποσότητα έτσι κι αλλιώς είναι μικρή, δεν νομίζω οτι θα κάνει μεγάλη διαφορά. Προφανώς είναι θέμα γλύκας, πως το προτιμάει ο καθένας, όχι κάτι άλλο.
      Καλή επιτυχία!

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

